söndag, juli 10, 2011

vecka 27 är nu över...

Söndag kväll, Åsa är inte trött, Åsa är inne på andra andningen! Sitter vid Mr Mac, lyssnar på Can´t Stop  och kramar om min håriga älskling. Undrar om han har saknat mig dessa dagar? Det har han nog :)

Skrivandet och tänkande går långsamt nu... Sömnbrist och intensiva dagar sätter sina spår.  Undrar hur många liter juice jag har blandat, hur många tusen bullar jag serverat? Undrar hur många gånger jag torkat samma bord? Man kan ju undra varför jag och så många många med mig väljer att ägna en semestervecka på att jobba ideellt? Men ni som vet vad Hampe är, ni vet också att det är sååå värt det. Det ger så mycket tillbaka. Glada tonåringar och gemenskap med församlingen är bara en en liten del av belöningen man får. I morse serverade jag sista frukosten för i år. 


I onsdagskväll var jag med min darling, vi gick på bio och mös i biosoffan, filmen var hyfsad, men fick skratta lite iaf och sällskapet kunde inte vara bättre... Inte varje dag man får biohångla i mörkret :) Vi hamnade på Lilla Örebro efteråt, älskar det stället... Mysigt och perfekt! Kan verkligen märka det som Smultronställe i Örebro! Ett hett tips.

Torsdag kväll var jag också hemma, Darling och hans äldsta O kom över på kaffe, hon klappade till och med Sture men det sket sig totalt, hon blev rödögd och snorig. Hon behöver ett Sturefritt hem, jag får fundera på en lösning för honom senare i framtiden.

Ögon går i kors och tvärs, åt höger vänster och inåt... Trött!!!

Efter Hampe idag hämtade Darling hem mig, men först hade jag bjudit in oss själva till Mamma och Pappa på lite söndagsmiddag, pappas underbart goda rökta lax :)
Spelade spel med Darling och hans lilla A, jag och Darling kom lika, vilket nog var tur ;) Darlings F spelade fyra i rad med min Pappa som åkte på storstryk, sista omgången lyckades han vinna, undrar om inte F lät honom vinna hahah....
Gick liten skogspromenad med hunden för att visa var jag växt upp, mitt i skogen bland kottar och bär. När vi kom tillbaks hade O fått tag på ett stort blädderblock, hon skissade för fullt och vi fick knappt med henne hem!


Efter att ha sovit två nätter på Hampe känns det bra att vara hemma i kära Örebro igen... Nu ska jag slita mig från min håriga älskling för att umgås med min lite mindre hårige Darling <3




Miss Larsson med en ÄKTA hampemugg
Satt längst bak i den enorma kyrkan, fick tyvärr ingen bättre bild än så här :)


Mr Saftman med sin lilla saftdunk :)

 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar