måndag, september 17, 2012

kaffekaffekaffe

Vad är det med mig idag? Jag är nästan onaturligt trött, tankarna är som sirap, öronen susar och kroppen värker. 

Ja det sistnämnda kan förklaras träningsvärk, men det andra får väl beskrivas som hösttrötthet. 

Tur att kaffe finns, utan det skulle jag förgås, det sista i mat- och dryckväg jag skulle byta ut är just kaffe, och kanske choklad. Ja, kaffe och choklad, gärna den kombinationen, dessa underbara himmelska ting kommer jag aldrig tröttna på. 

Jag vet att det ska finnas en liten bit choklad kvar i kylen, men hur ska jag komma åt den utan att bli påkommen, den lilla lilla biten räcker nog bara till en, mig. Inget barn i närheten! Älskling upptagen av sin dator, hunden skvallrar nog inte.

Lyckad skörd, biten var större än jag mindes, älskling fick en del av bytet.

Kaffe på det, lyckan är gjord







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar