torsdag, december 20, 2012

det anonyma hatet

Åsa Lindeborg är bara en av många. Hotad, trakasserad och kränkt på nätet.

Men var kommer hatet ifrån? Och från vem? "De" är anonyma och väller ut sitt hat mot en människa som de inte känner. De hotar och kränker å det grövsta. Men vilka är "de"? Kan det vara min granne? Kan det vara hen som alltid ler mot mig på bussen? Kan det vara min bror, min syster, eller min bästa vän? Hur vet vi vem som bär hatet inom sig och som spyr i hemlighet?

Hatet sprider sig, vi kan inte skylla det på nätet. Nätet är ett hjälpmedel, men hatet finns inom människan, det är det vi måste komma åt. Det är det som måste stoppas innan hatet har växt och tagit över hela människan, över hela mänskligheten!

Låter du hatet växa och gro i dig kommer du som människa inte finnas kvar.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar