tisdag, januari 08, 2013

första skoldagen efter lovet

Vaknar av att F knackar på och säger att klockan är kvart över sju, ajrå!
Vinglar ner, tankarna är kvar i drömmen. Knuffar undan hunden som vill morgongosa, får spara det till senare.
Var är skolväskan?
Letar. Nej just, A hade fått en ny av sin mamma.
Gör ordning frukost.
Just ja, frukt!
Får bli en apelsin, hm... Gröna prickar? Är det en julspecial? Nej, jag vågar inte chansa. A får ta med sig en macka istället.
Antecknar, köpa frukt!
Älskling tar på sig cykelhjälmen och drar iväg till jobbat. puss hejdå.
Nu är A mätt, klädd och redo för skoldagen.
Just ja, glöm inte glasögonen!
F ställer in mjölken i skafferiet och kommer på sig själv när hon ska försöka få in flingpaketet i kylen. Tur att hon upptäckte det, jag hade aldrig hittat mjölken till kaffet annars.
Så, alla startklara! De skyndar iväg till bussen.
Jag sätter mig och börjar blogga.
F rusar in igen, fotbollsskorna!
Fortsätter blogga.
Jag får ett SMS från F, bussen stannade, de sprang, busschauffören åkte hånflinande iväg!
Det är som jag alltid sagt, busschaufförer är ett ont släkte!
Tur att det går en buss till om några minuter, det är fördelen med att bo i stan.
Väckarklockan ringer på övervåningen, den äldsta har sovmorgon.

Klockan är nu 08:13, ska jag ta en kaffe eller ska jag och hunden gå och lägga oss igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar