måndag, januari 21, 2013

Kusiner, kaffe och kärlek

Varje kväll när jag går och lägger mig så tänker jag på allt jag är så tacksam över. 
Och det är så mycket! Jag är tacksam över att jag:
  • är frisk, ni skulle bara veta hur mycket jag tycker synd om mig själv när jag är förkyld.             
  • att jag får älska någon, och får älskas tillbaka                                                                              
  • har en underbar familj och släktingar, jag vet att jag inte träffar er så ofta, men bara vetskapen om att ni finns alla underbara kusiner och ni andra gör mig så varm i hjärtat. Tänk om ni visste!                                                                                                                                                                         
  • bor i Sverige med alla dess möjligheter. Just nu har jag t.ex. getts möjligheten att studera och få ta ett studielån för att klara mig ekonomiskt. Vilken lyx är inte det?                                        
  • varje dag kan äta mig mätt och dessutom få dricka gott kaffe varje dag.
  • har en säng
Nästan allt detta tar jag som självklart, men det är när jag lägger mig under mitt sköna täcke som jag verkligen tänker på det, tack Gud att jag i detta nu har en säng. Mitt ordspråk är att livet händer och vänder. Därför är jag så tacksam att jag får uppleva ett nuet. Just nu mår jag bra, och nuet är det enda som räknas, för det är det enda jag har!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar