onsdag, januari 09, 2013

tack alla brevbärare!


Posten kan man lita på, den kommer alltid fram förr eller senare.
Margareta i Fanhyttan fick ett vykort som var postat för 33 år sedan, men fram kom det! Tänk att man alltid kan lita på posten. läs artikeln här

När jag var liten älskade jag att springa ut till postlådan och möta brevbäraren, hon hade ofta godis hon bjöd på. När jag var ännu mindre fick mamma och jag ta sparken till brevlådan om vintrarna. 

När jag bodde i Odensbacken fick jag ett vykort med adress Åsa Sääksjärvi mittemot Konsum Odensbacken (tack snälla brevbäraren).
Brevbäraren hittade fram!
En annan gång vid en flytt så fungerade inte adressändringen, då kom brevbäraren till mitt jobb med posten.
När jag hade flyttat till staden och min post kom i stora kuvert där det stod eftersändning så hade brevbäraren i Odensbacken ritat en sol och skrivit ner en hälsning. Då fick jag en klump i halsen av saknad. 

Brevbärare, ni gör ett underbart jobb!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar