tisdag, januari 15, 2013

testar studietekniker

Jag kanske har hittat en studieteknik som fungerar. Jag hoppas det. Det är värt att testa.

När jag kom hem så gick jag direkt ner till källaren, drog på äggklockan på en timme. Öppnade inte datorn, slog inte på radion, kollade inte ens inkommande sms.
Räknade utan uppehåll matte exakt en timme!

Nu är äggklockan på igen. En timmes surf, kaffe och toabesök.

Sen en timme matte igen...  

12:04 Nu har jag gjort min andra mattetimme. Tiden bara flyger iväg. Fastnade i bråk, igen. Det är verkligen inte kul med bråk, det är konstigt och ologiskt precis som dess namne. Älsklingen får hjälpa mig ikväll. 
Hoppade till förenklingen av X. Så mycket roligare, särskilt när jag rättade och upptäckte att jag hade tänkt rätt :) Nööööjd!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar