söndag, mars 24, 2013

I lördags kom svärföräldrarna och svågern med fru till den stora staden Örebro för att gå på Chateau Grand på Conventum.
Champagne, vin, choklad och ost avnjöts under några timmar på förmiddagen innan vi lagom lulliga gick hemåt.

Idag har frisk luft inhämtats vid rynningeviken, solen sken och det kändes varmt för första gången på mycket länge.

Påskveckan börjar imorgon, och förutom en lärarledd lektion så kommer jag vara ledig...
trodde jag, ja.
Det visar sig när jag går genom mina anteckningar att jag har några arbeten som måste bli klara och lämnas in, det är redovisningar och prov som ska läsas på. Något ledigt skulle jag inte vilja kalla det, tyvärr. Det är mer studier än en vanlig vecka! Det som gäller är nu att visa att jag har disciplin att sätta mig ner och jobba... Och ständigt påminna mig om varför jag utsätter mig själv för detta. Jag brukar kunna glömma bort det i mina studieångestattacker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar