fredag, april 05, 2013

Målet mot den perfekta kroppen ;)

Sanning!

Jag är en slö människa som behöver en rejäl kick i rumpan! Jag läste min blogg från mars där jag lovade er och framför allt mig själv att komma i form. Målet var minus tio kilo (och en kropp som folk skulle döda för).

Jag pendlar ständigt upp och ner två kilo, och just nu är de ner. Åtta kilon kvar.
Så vad har jag gjort, och vad ska jag göra?

Jag har sedan blogginlägget tagit några rejäla cykelrundor (enligt mitt sätt att räkna så tycker jag att både två och tre mil är rejäla), jag har sprungit (en gång) och tagit några promenader.
Kosten är inte i fas ännu, men det kommer. Jag försöker fylla tallriken med övervägande grönsaker, och jag försöker äta på regelbundna tider. Har ätit en del glutenfria grejer, men tror jag ska minska även på det. Jag borde inte äta pasta och bröd och kakor ÄVEN om de är glutenfria. Jag fick älsklingen att lova i morse innan han knappt hade vaknat att det här skulle bli en helg utan godis, inte ens naturgodis! Att barnen äter stör mig inte, men om P äter så kan jag inte stå emot.

Bakslag
igår kom vi hem sent, vrålhungriga. Medan P lagade punka på våra cyklar slängde jag in pommes å korv i ugnen som vi vräkte (ja, jag åt tre tjockkorvar å massa pommes) i oss halv nio på kvällen!

Idag är dock en ny dag, jag har fått i mig nyttig frulle och har förberett en shake att ta mig till lunch. Ikväll blir det tacos (japp, vi är familjen svensk som en midsommarnubbe). Tänker ta grönsakerna och färsen men skippa brödet och godiset efteråt. Blir det inte för sent ska jag dessutom springa (och plugga, högskoleprovet väntar runt hörnet) 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar