torsdag, oktober 17, 2013

ABC plan

Jag har en plan, egentligen.
Men är min plan det jag helst av allt i hela världen vill uppnå?
Kanske inte.

Min plan känns som en riktigt bra plan B.
Plan B är att bli klar med komvux, komma in på socionomprogrammet
och jobba som skolkurator eller liknande.

Plan B är en bra plan, en hyfsat realistisk sådan också,
även om det vissa dagar känns tufft och omöjligt.

Plan A har aldrig känts realistisk.
men plan A har funnit i mitt huvud och framför allt i mitt hjärta sen jag var liten...



Om jag inte lyckas med plan B behöver jag en plan C, men en sådan har jag inte ännu...
en plan C känns som ett sådant misslyckande att jag inte ens vill planera för den.

Plan C finns inte i min värld!

Så vad ska jag göra?

Vad kan jag göra?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar