torsdag, oktober 24, 2013

Bröst, magar och klänningar

24 oktober, två månader kvar till jul och i morse provade jag min julklänning. Den är köpt på rea för över ett år sedan. Den är fin, men den sitter konstigt över magen. Det är en sån där modell som framhäver magen, undrar varför det görs såna modeller? De flesta kvinnor jag känner brukar vilja framhäva bröst eller rumpa, kanske snygga höften men sällan magen.


Jag provade även min röda vulgoklänning jag haft haft under två år på olika jultillställningar. Den framhäver brösten och sitter snyggt över höften och den har skrynklor som trollar bort magen.

Den ser inte vulgo ut längre, den ser patetisk ut.
Den har blivit längre, höften har ramlat ner, skrynklorna på magen ger intryck av MER mage istället för att trolla bort. Och Brösten... ja jag vet att de är någonstans där under, men det var svårt att hitta dem i morgonljuset.

Om någon har storlek L och är intresserad av en röd vulgoklänning att ha på sig när tomten kommer så hör av er, den hänger bara i garderoben och hånar mig.

Foto 1
julen 2011, bild på vulgoklänning när jag fortfarande hade bröst















Foto 2: idag, oktober 2013, samma klänning, bröstborttagaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar