måndag, oktober 28, 2013

Maken ska på julbord i jul med jobbet, det brukar bjudas på mat och underhållning. I år ska de visst till Sörmland och när han berättade det fick jag en av mina bättre idéer. 
Varför inte ta en lokalartist, en karaoke-stjärna som dessutom kan köra stand-up som finsk städkärring? Det är nämligen så att min underbara kusin T inte bor så långt bort från platsen där de ska hålla till. 
Maken såg inte så övertygad först så jag jag tänkte att det nog hade med priset att göra, ja menar hon kör ju en full show all-in, glitter och glamour, sång och underhållning och förutom den finska städkärringen verkar hon även ha ett till alter ego som Hollywoodfru, oslagbart!
Jag sa att eftersom jag är släkt med denna multi-stjärna så skulle företaget nog kunna få ett bra pris. Han såg fortfarande inte helt övertygad ut så jag drog till att hon nog skulle ställa upp gratis så länge hon hade fri tillgång till mikrofon och baren.
Snabbt berättade maken att underhållningen visst redan är fixad och klar.

Jaha, va synd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar