fredag, oktober 25, 2013

Presenter att suga på länge

Jag ÄLSKAR att få presenter men det får man knappt säga högt (det är väl därför jag gömmer mig bakom bloggen) , man ska agera vuxet på sin födelsedag och säga 
-nej, nej jag behöver inget, jag är bara glad om du kommer på kaffe, jag behöver inte firas.
Likadant till jul
-det viktigaste är att köpa julklappar till barnen, vi vuxna behöver inget, nej, nej tänk inte på oss.

Men innerst inne så tycker jag om presenter och överraskningar, ju

Jag fyllde år i juni och fick en present som varar fortfarande, en prenumeration på Icakuriren. I Love Icakuriren och jag står för det. Jag brukade alltid lusläsa de senaste numren hemma hos svärmor, men nu har jag tidningen själv, varje fredag dimper den ner i brevlådan som en förlängd födelsedags present.

När jag och maken hade dejtat två månader så var jag hemma hos honom på min födelsedag. Jag hade och har egentligen fortfarande en sån där konstig antigrej mot mina egna födelsedagar. Jag vill inte att folk ska känna sig tvingade att fira mig, så jag berättade inte att jag fyllde år. Han fick reda på det ändå när en kompis ringde och sjöng för mig. 

Så hur går det här ihop?
Mitt vuxna jag vill inte bli firad eller kräva presenter bara för att jag fyller år.
Men... jag gillar att baka tårtor, bjuda på kaffe och få vackert inslagna paket.

Suck, KVINNA!!!! Sluta vara så komplicerad, jag förstår dig inte!


Nåväl var skulle jag komma med detta blogginlägg, känns som jag spårat ur som vanligt.
Jo, presenter som varar länge.
Har dels en rykande färskt Icakuriren som väntar på att bli läst, idag ska jag läsa om vem Peter Jöback själv tycker att han är och så har de gjort ett test på brödrostar.

Ikväll ska jag dessutom få min present från maken!!! "a tribute to Eva Cassidy" på Örebro Konserthus, det ska bli riktigt roligt! Tur jag har en kulturell make, va tråkigt jag skulle ha det annars.


Berättar mer om kvällen i en senare blogg. Undrar om jag blir bjuden på vin också, eller kommer vi agera vuxet och säga saker som att det är en dag imorgon också, och tänk på att det är högskoleprov på lördag eller; vi har en skvätt vin hemma i kylskåpet, vi dricker det hemma i soffan istället?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar