onsdag, november 27, 2013

kaaaaaaffe

I morse var jag trött. Det var segt att ta sig ur sängen men tyvärr ett nödvändigt ont. Efter en liten hundpromenad kom jag in och satte mig med dagens tidning. Jag hörde en röst som ropade "kaaaaaffe". Eftersom jag vaknade extremt kaffesugen i morse trodde jag att det var mitt inre som gjorde sig hörd. Ropen fortsatte, "meeeeera kaffe". Jag hörde nu att det var lilla A nio år som ropade. "Jag behöver mera kaffe". Funderade lite, hade hon tagit sig kaffe på morgonen till frukosten och behövde påtår? Vardagsrummet var helt nersläckt och det låg en filt på soffan, låg hon under filten och skrek efter kaffe? I alla situationer i livet har jag mig själv som måttstock och det var inga problem att se mig själv en mörk onsdagsmorgon ligga under en filt och ropa på kaffe.

Ropen visade sig sen att komma från badrummet där toapappret visst tagit slut, papper och kaffe låter väldigt lika i mina öron på morgonen.


 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar