tisdag, december 17, 2013

Frysa

Ja, jag vet att man ska tänka på miljön och ur en ekonomiskt vinkel och det gör jag, därför kommer inte detta blogginlägg ge någonting, bara några rader av vanligt heligt nerike-gnäll, det är upp till er om ni vill fortsätta läsa

Varför ska man behöva frysa, inomhus? Vi har kommit otroligt långt i utvecklingen och att man fortfarande behöver frysa inomhus är obegripligt. När jag är inne vill jag kunna gå barfota och ha t-shirt på mig. När jag är ute kan jag gå med på att klä mig efter väder. 

Om jag sitter still måste jag ha flera lager filtar på mig, händer och fötter är iskalla och igår när jag kröp ner bredvid maken frågade han om jag var död. Om ens fru är så kall att man funderar på huruvida hon är död eller ej så kanske man kan medge att det är lite kallt? Nej, lösningen är tydligen tofflor. 

Undrar om det ens är bra att frysa så mycket, man spänner ryggen och all energi går åt att hålla en varm. Jag skulle kunna tänka mig en temperatur på runt 25-26 grader, det vore perfekt. Tänk att kunna gå barfota, tänk att kunna sitta i soffan utan att behöva slåss om filtarna. 

Ja, detta inlägg ger mig ingenting som jag skrev i början. Om man höjer värmen till en behaglig Åsa-temperatur kommer det kosta både i plånboken och på miljön vilket jag kan hålla med om att det vore en dum idé. Dessutom blir jag misstrodd här hemma när jag berättar om isbjörnarna som knaprar i väggarna. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar