söndag, december 29, 2013

Ljuset!


Vi lever i en värld där media speglar att precis allt är mörkt och att alla människor är fyllda med ondska. Det är inte sant!
Mörkret Är stort, men Ljuset är så otroligt mycket större!

Jag skulle önska att alla mina bloggläsare gör en lista! Den behöver inte nödvändigtvis skrivas ner här, om ni inte vill såklart. Den behöver inte ens skrivas ner på papper, i ditt huvud går lika bra, men gör en lista!

"Det här är jag tacksam för" ska vara rubriken. Det kan vara vännerna eller hunden, det kan vara varmvattnet i duschen, att du har en bra bok att läsa eller din nya tandborste. Du kan vara tacksam för att du är frisk eller att du har en granne som skottar åt dig. Vad det än är så skriv ner det. Kanske blir din lista lång, kanske kommer du bara på en enda sak.

Din lista visar att det finns minst en sak i denna värld som du är tacksam för. Listorna vi gör, på papper eller i våra hjärtan, det är det som är ljuset, det är de sakerna vi ska lägga vårt fokus på, inte mörkret som media målar upp.





Åsa´s "det här är jag tacksam för" lista:
Min lista kan göras längre än vad som är läsvänligt så jag väljer det jag är mest tacksam för;
min underbara familj och släkt och vännerna. Tack att ni finns, bara vetskapen om att jag vet att ni existerar gör att jag vill fortsätta leva!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar