måndag, december 09, 2013

Måndag morgon

Måndag morgon!

Sov länge...
hann inte läsa morgontidningen, åt frukost stående!

Grävde fram cykeln, började knackade loss is. Tog för lång tid. Fick snilleblixt och drog in cykeln i hallen och drog igång hårfönen. Trampade iväg, bromsarna funkade inte. Grannen flyttade sig som väl var. Fick vända. Maken fixade. 

Blev omkörd av pensionärer hela vägen till jobbet. Att alla måste ha så bråttom? Bakdäcket levde sitt eget liv, jag lät det hållas. Jag tackade Gud när jag kom fram att jag inte hade kvaddat eller blivit överkörd av racer-pensionärerna.

Väl framme på jobbet upptäckte jag att nycklarna var kvar hemma! Vågade inte lämna cykeln olåst utan släpade in den så den fick stå och droppa av sig i entrén, tur man känner städerskan ;)

Kaffepausen var sådär. Kaffet var ljummet och mjölken hade inte bara gått ut, den hade krupit iväg. Rasten blev mindre njutningsfullt än vanligt. 


Nu är jag hemma, har fått mig en kopp varmt kaffe med fräsch mjölk och kollar på min ansökan. Nervös! Snart får jag nog veta. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar