fredag, december 06, 2013

snö och förträngande av att jag borde plugga

Förtränger att jag borde plugga, som vanligt. Jag gör det sen...

Jag sitter och skriver en julnovell, det verkar bli en julrysare, det visste jag inte ens själv när jag började skriva, men helt plötsligt fick en av karaktärerna små egenheter som visade mig att denne inte var den jag trodde från början. Så nu har det petats och ändrats, undrar hur den ska sluta?

Jag fick ett roligt telefonsamtal förut, men jag håller på det lite till. Spänningen är oooolidlig, eller inte. Äh, jag tycker det är spännande åtminstone, det är väl huvudsaken?

Måste erkänna att det inbokade passet på Friskis&Svettis på Öster (cirka 25 minuter cykelväg när det inte är halt och storm) känns något avlägset, den är ännu inte avbokad men det lutar mer och mer åt det när jag tittar ut. Dödslängtan är inte stor hos mig.

Hunden ligger bredvid och sparkar på soffan, hon har nog en rolig dröm igen. Hon kanske jagar grannkatterna? Har jag berättat om dem? Ska skriva ett helt inlägg nån gång om bara grannkatterna, de är underbara.


Nu blir det kaffe och källaren där jag har min lilla vrå... älskar mitt liv!  (ska plugga, snart...)






p.s. ett tips på en blogg ni borde följa, min kusin Tarja skriver om livstankar och annat, det är en blogg blandat av mycket humor och allvar. Hennes senaste inlägg om skolvärlden (hon är lärare) är värd att läsa. Här är länken







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar