måndag, mars 03, 2014

#blogg100 dag 3, del:2, fika-vecka!

imorgon är det fettis-dagen, då ska det frossas i semlor. Förra året (tror jag det var) hittade jag ett recept på några sjukt goda semlor. Kolla in det här
Inte alls svåra att baka och så blev de supergoda!

Det blir troligtvis inget bakande imorgon, men hörde att kåren ska dela ut gratis-semlor på skolan, jag ska göra mitt yttersta för att hänga på låset, gratis är gott!

En ny lite rolig fika-dag som uppmärksammats på bland annat Facebook är Punschrullens (dammsugaren) dag som inträffar fredag den 7e. Måhända att den ännu inte är en officiell dag, men nog behöver svenska folket ännu en fika-dag? Sprid gärna det glada budskapet vidare, gå med i gruppen på Facebook här, eller öka på de få följarna på Twitter här.

Tror det snart är dags att pressa på sig löparbyxorna om jag ska fixa allt fikande. Så ha en go fikavecka mina läsare, och glöm inte kaffet





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar