torsdag, mars 06, 2014

loggar ut

Jag är helt säker på att jag minns rätt. Innan jag hade Facebook, Instagram, Twitter och bloggen, ja innan jag ens ägde en dator så hade jag vänner... Inte såna där vänner som omnämns i en siffra bredvid en profilbild på mig, utan vänner som ringde, som kom över och drack kaffe, som fanns på riktigt.

Det finns många fördelar med de sociala medierna; som att man kan hitta vänner från förr, hålla koll på vännerna som flytt landet, hitta nya vänner o.s.v...

Nackdelarna är att man lurar sig själv. Det är en låtsasvärld, och man är så fast i den att man inte lever i den riktiga världen.  Överallt man är så ser man människor i stora grupper, sida vid sida, ibland rör deras kroppar varandra, men det finns ingen social kontakt mellan dem. Med lätt böjda nackar, små lurar i öronen, ett litet leende på deras läppar lever de i en annan verklighet.

jag säger dem, men jag är likadan själv...

När jag bakar, dricker vin eller när jag får in en rolig kaffedrink eller liknande så åker kameramobilen fram, klicka, redigera, dela.

När solen skiner, när hunden busar, när jag skrattar åt något roligt på TV vill jag dela denna underbara känsla...

...jag delar den i min låtsasvärld!



Funderar på att logga ut mig från denna värld, prova om den riktiga världen finns kvar, om någon finns kvar i den?


så jag tar en paus nu...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar