söndag, mars 30, 2014

Ni vet den där känslan när man känner att man är på precis rätt plats. Det är så konstigt att den känslan kommer på de mest underliga ställen.

Hemma får jag aldrig riktigt den känslan. Undrar om det är någon speciell fengsui (säkert felstavat) som saknas där? Det känns bra men aldrig den där riktigt sköna känslan.

Sitter på jobbet nu, ska städa. Det är tomt på elever och personal. Utanför de stora fönstrena skyndar folk förbi i vårvärmen. Exakt här där jag sitter känns allt bara så bra. Känslan kan ej beskrivas men det känns som att vara hemma!

Jag har en skruvad teori om att eftersom det här jobbet på Plusgymnasiet var det som först drog mig till Örebro så är det jobbet som ÄR Örebro för mig. Det här var min fasta punkt,  och under perioder var jag mer på jobbet än hemma.

I min första lägenhet hann jag inte bo så länge innan jag flyttade in till P och trots lång tjänstledighet så har jobbet alltid funnits kvar. Ynka tjugo procent städ har jag åttagit mig och det inte ens i samma byggnad som jag en gång började.  Ändå så är det här jag är totalt avslappnad...

Nu får det vara slutfilosoferat för idag, dags att göra nytta för lönen...

#söndagsfilosoferande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar