måndag, mars 31, 2014

steg för steg

Dag för tredje och avslutande momentet för denna kurs och termin. Gör schema för de två sista månaderna, det blir intensivt. Jag har dessutom en mysig omtenta att se fram emot.

Jag vet inte exakt hur jag ska göra för att ta mig genom detta, men jag får lösa det på något vis.

I helgen som var sken solen och gav mig hopp om livet, vi har fått en timme extra ljus på kvällen och våren ligger framför oss...

Jag tar mina myrsteg, men det går framåt... Ibland ramlar jag, ibland står jag stilla... det händer till och med att jag vänder mig om och tänker; var det bättre förr, skulle jag ha tagit en annan väg? Jag väljer att inte fastna med blicken bakåt för länge, för den vägen kan jag ändå aldrig gå igen.

Mina delmål är små och rimliga, de tar mig framåt. Men de stora drömmarna finns alltid med mig, de som skulle kännas ouppnåeliga om jag uttalade dem högt. En dag kommer jag komma dit, en dag kommer drömmarna slå in. Jag måste tro det, annars blir jag sittandes här vid vägkanten




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar